وزیرکشور: راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد ادامه دارد

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور که با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: امروز موضوعات فرهنگی، اقتصادی و انتخابات بررسی شد. در حوزه موضوعات فرهنگی با حضور دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، فعال‌سازی هرچه بیشتر شوراهای فرهنگی در استان‌ها مورد بحث قرار گرفت و نظرات استانداران منعکس شد.

وی افزود: از موضوعات مهم مطرح شده در نشست امروز، انتخابات بود که با محوریت مشارکت مورد گفت‌وگو و بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور اظهار داشت: موضوعات اقتصادی نیز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و مسئولانی از بانک مرکزی بررسی شد. یکی از مسائل مهم دولت، شعار رشد تولید و مهار تورم است که درباره این دو عنوان مهم، گزارشات استان‌ها به تفکیک ارائه و پیشنهادات مختلف در رابطه با کارهایی که باید برای تأمین مالی صورت بگیرد، بررسی شد.

وحیدی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی واحدهای راکد به‌عنوان یک سیاست دولت همچنان ادامه دارد؛ هم‌چنین کنترل قیمت کالاهای اساسی که در سفره مردم نقش بسزایی دارد نیز در دستورکار این جلسه قرار داشت. در این جلسه بانک مرکزی متقبل شد بعضی طرح‌هایی که برای توسعه و پیشرفت تعریف شده‌ و باید با سرعت بیشتری تکمیل شود را تأمین مالی کند و هم‌چنین از روش‌های تأمین مالی جدید استفاده بیشتری شود.